Mijn achtergrond

Mijn gehele werkleven heb ik met jongeren, jongvolwassenen en hun ouder(s)/opvoeder(s) gewerkt.

Werkervaring

Scholing

2001 - 2007 (ambulant) jongerenwerk

1999 Diploma SPW (ROC, ter Aa)

2007 - 2022 Haltmedewerker, stichting Halt

2006 Diploma Cultureel Maatschappelijke Vorming / Social Work (Fontys Hogeschool)

2022 - heden Medewerker gemeente team Toegang, expert Jeugd

jaren trainingen / cursussen (zie hieronder)

Ik ben gestart in het (ambulant) jongerenwerk. Daar heb ik mijn diploma Cultureel Maatschappelijke Vorming / Social Work behaald aan de Fontys Hogeschool.

In 2007 heb ik de overstap gemaakt naar Halt waar ik ruim 15 jaar gewerkt heb met jongeren (https://halt.nl). Werken bij Halt betekent maatschappelijk betrokken zijn en bouwen aan concrete resultaten op de terreinen preventie, straf, zorg en welzijn, onderwijs en sociale veiligheid. Dit vanuit de overtuiging dat jongeren die een fout hebben gemaakt een tweede kans verdienen. En vooral proberen te voorkomen dat jongeren niet opnieuw deze fout gaat maken.

Nu ben ik ook nog werkzaam bij een gemeente als medewerker Toegang, expert op het gebied van Jeugd. Jongeren komen met een hulpvraag van waaruit we samen gaan uitzoeken wat nodig en het meest passend is. Vervolgens wijs ik hen de meeste passende route binnen die gemeente, hulpverlening, voorliggend veld of elders.

Ik heb veel verschillende cursussen en trainingen gevolgd, o.a.:


Algemeen toepasbaar

Methodisch inzetbaar

Praktische kinder- en jeugdpsychologie

Nationaal Mediacoach (NOMC)

Meldcode kindermishandeling

Jongeren Rechtbank

Systeem gericht werken

Agressie Regulatie Training (ART)

Competentie gericht werken

Ongewenste Sexting

Omgaan met LVB (laag verstandelijke beperking)

Peermediation

Specialist Jeugdwet

Ouders Tegendraadse Jeugd (OTJ)

Omgaan met Autisme

Motiverende gespreksvoering (MG)

Ouderavonden verzorgen (mediawijsheid, groepsdruk o.a.)

Oplossingsgericht Werken (OW)

ACT (Acceptance Commitment Therapie)

STORM - Op Volle Kracht (OVK)

 

Mijn specialisaties zijn: het samen optrekken, je in je kracht zetten, met een pedagogische insteek, vanuit reflectie en middels spiegelen, met persoonlijke effectiviteit, door het inzetten van (creatieve) verschillende werkvormen en vooral bekrachtigen wat goed gaat!

 

Samen zoeken naar wat voor jou persoonlijk, in jouw omgeving, werkt!





 

 
E-mailen
Bellen